wtorek, 15 października 2013

Maślankowe marzenie podniebienia!

Witam, witam!

Pewnie zdążyliście się stęsknić przez ostatni tydzień? Jestem przekonana, że tak!

Dzisiaj pyszny, ale dość szybki (jestem potwornie zmęczona) przepis na ciasto z maślanką w roli głównej.

Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy (nie wiem, czy wspominałam wcześniej, ale to nie to samo, co wanilinowy!)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka maślanki
  • 0,5 szklanki oleju
  • 2 jajka
  • owocki (Wasze ulubione!)
  • MATERIAŁY na kruszonkę - u mnie margaryna, mąka i cukier
 Działajmy! :D

W miseczce mieszamy mokre składniki, a potem dorzucamy suche. Dokładnie mieszamy, żeby nie było grudek :)











Gotową masę wykładamy na przygotowaną blaszkę i przyodziewamy ciasto w owoce (u mnie, z braku laku, są to śliwki ;) ).












Kruszonka! Otóż u mnie jest to 0,5 kostki margaryny, 1,5 szklanki mąki i 0,5 szklanki cukru razem zgniecionych, pomieszanych i ogólnie ukruszonkowanych :D
Wysypuję ją na ciasto i wsadzam całość do pieca nagrzanego do 180 stopni na 40 minut.








Tak pięknie wygląda ciasto po upieczeniu :D

















Pychotka! ^^

Wygląda, co prawda, jak drożdżówka, ale jest z pewnością o wiele delikatniejsze i bardziej smaczne ;)

Buziaki,
A. :*




PS Dostałam okrzycz o brata, więc uaktualniam: przepis zgapiony od Gosi :D

6 komentarzy:

  1. ciasta na maślance zawsze się udają, są pyszne i takie wyrośnięte :D:D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda :D Będę musiała jej częściej używać ;)

      Usuń
  2. Faktycznie wygląda jak drożdżówka :P Ale i tak musi być pyszne a na dodatek mniej pracochłonne niż drożdżak :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to jest w tym cieście najlepsze: nie napracujesz się za dużo, a efekty przewyższają oczekiwania (zarówno wizualne, jak i smakowe) :D

      Usuń