wtorek, 25 czerwca 2013

Szalona kura w kąpieli kuskusowo-warzywnej :D


Cześć i czołem z deszczowego Gdańska!

Dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować sałatkę z kuskusem :D Możecie wierzyć albo nie, ale jest naprawdę genialna!

Czego będziemy potrzebowali?

A więc składniki:
* pierś z kurczaczka (na mniejszą porcję, taką jak moja, wystarczy pojedyncza pierś ;)
* przyprawy
* kasza kuskus
* ogórek, pomidor (albo dwa), papryka
* kostka rosołowa (niecała) albo domowej roboty rosołek
* ewentualnie majonez

Do roboty!

A&J Blogg: doprawiona kura!

Kurczaczka kroimy w kosteczkę, doprawiamy (ja dodałam suszoną natkę pietruchy, sól, pieprz, paprykę ostrą, przyprawę do gyrosa i jakieś ziółka, które wpadły mi w ręce ;) ) i smażymy na patelni aż się przyrumieni.








A&J Blogg: kuskus przed kąpielą rosołową :P


Przygotowujemy kuskus. Do pustej miski wsypujemy kaszę (ja dałam tak mniej więcej 1/4 paczuszki), robimy rosołek i zalewamy nim kuskus (na opakowaniu napisali, że rosołek ma wystawać na 0,5cm - ja im wierzę). I zostawiamy aż kasza wchłonie nam płyn.


A! Mam nadzieję, że kontrolujecie sytuację z kurą?




A&J Blogg: rozdrobniony kuskus, usmażona pierś i warzywa!
Ok. Teraz warzywka - myjemy, a co się da obieramy ze skórki i kroimy w kosteczkę.
Po przepisowych 5 min, kuskus mieszamy widelcem (żeby się trochę rozsypał) i dodajemy do niego warzywa i kurę. Mieszamy wszystko razem.







A&J Blogg: majonez!

Nasza sałatka jest już w zasadzie gotowa. ALE. W zależności od tego na co to komu: czy na obiad, czy na kolację, czy na przyjęcie, czy na coś tam, możemy dodać majonez, ażeby potrawa była bardziej treściwa :D










Ta-dam! Jak wymieszasz wszystko - masz przepyszną, zdrową, świeżą i kolorową sałatkę!

Pozostaje mi życzyć Wam smacznego i zaprosić Was na piątek. Wtedy to po raz pierwszy odezwie się do Was J. xD

Buziaki!
A.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz